27 Mayıs 2015 Çarşamba

İngilizce de -ed telaffüzu

Hazırlıktayken konuyu okurken ya da telaffüzum da hep -ed hep başıma dert ve alay konusu olmuştu. Çünkü tüm -ed biten yüklemleri "id" sesiyle okuyormuşum. Milleti bu rahatsız ediyormuş. Bende her geçmiş zaman yüklemini "t" sesiyle okumaya başladım. Ama izlediğim haberler ve filmlerde -id, -t , -d sesini de kullanıyorlardı. Adamlar kendi dillerini yanlış konuşmuyor heralde dedim. Yoksa lehçe mi -id sesini eğitimsiz kültürsüzler mi kullanıyor diye kendi kendimi yedim. ( Ben böyle saçma şeylere takıyorum ne yazık ki. )

En sonun da ( da de tamamen ayırıyorum bunun suçu da ekşi sözlük yüzünden oldu :D) youtube dolanırken çok severek derslerini dinlediğim Niharika ve Adam bu konuyu anlattığını görünce çok sevindim. Hatta burda paylaşayım da benim gibi bu dertten muzdaripler varsa (var mı acaba? benim gibi bunu yıllarca kafaya takan var mı gerçekten?) öğrensin hayatında ki bir bilinmezi de çözsün istedim. Çok şükür bu dertten de kurtuldum! :D



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder